Drukuj

 

Matematyka 24.03.2020

Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych.

Proszę zapoznać się z materiałem ze poniższej strony (Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych) i wykonać 6 dowolnych ćwiczeń. Powodzenia!

W zeszycie proszę zrobić zad. 11 i 12 str. 240 z podręcznika.

https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych/DhVfWtVqD

 

JĘZYK ANGIELSKI poniedziałek 23.03.2020

klasa VI

Topic: „We’ve brought dessert” - zastosowanie czasu Present Perfect.

 

Hello Dear Students!

Zaczynamy przygodę z czasem Present Perfect.

W zeszłym tygodniu, wstępnie się z nim zapoznaliście oglądając 1 lub 2 krótkie filmy. Dzisiaj proszę abyście zapisali w zeszytach (lub wkleili) notatkę „Opis czasu Present Perfect” dostępną tutaj (Załącznik 1).

Kolejne zadania dla Was to:

Przeczytaj tekst „We’ve brought dessert” na str. 82, postaraj się jak najdokładniej go zrozumieć – słowa, których nie znasz lub nie pamiętasz sprawdź w słowniczku na str. 89 lub w słowniku internetowym, np. https://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/eat

Wypisz z tego tekstu zdania w czasie Present Perfect w zeszycie.

Np. We’ve brought dessert. („’ve” to skrócone „have”)

Jeśli nie jesteś pewien/pewna, czy wybrane przez Ciebie zdania są właściwe, upewnij się czy:

- w tym zdaniu jest have (‘ve) lub has (‘s) ;

jeśli to przeczenie to - haven’t lub hasn’t

- i zaraz po tym trzecia forma czasownika (lista czasowników str. 123, kolumna Past Participle.)

Np. hasn’t made” w zdaniu „Gran hasn’t made dessert today” („made” to oczywiście trzecia forma czasownika „make” - robić).

Uwaga: pamiętaj, że czasowniki regularne mają w trzeciej formie końcówkę

-ed, tak samo jak w drugiej formie.

Posłuchaj kilkakrotnie nagrania 3.05 (Załącznik 2). Słuchając nagrania i śledząc tekst naucz się czytać tekst „We’ve brought dessert”. Staraj się naśladować poprawną wymowę i intonację.

Nadal utrwalaj słówka (str. 89), ćwicz wymowę z z Wordlist Audio 6 (Załącznik 3)

 

Good luck!

Załączniki do pobrania

Historia

Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów(152-157)

I Sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym

1.Wypisz najważniejsze wydarzenia z panowania

a)Augusta II Mocnego

b)Augusta III

2.Wyjaśnij znaczenie powiedzeń:

-„Jedni do Sasa. Drudzy do Lasa”

-„Za króla Sasa jedz pij i popuszczaj pasa.”

II W ramach utrwalenia rozwiąż quiz:

http://testwiedzy.pl/game/33687.html

Matematyka 23.03.2020

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Proszę zapoznać się z materiałem ze poniższej strony (Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych) i wykonać 6 dowolnych ćwiczeń. Powodzenia!

W zeszycie proszę zrobić zad. 10 str. 240 z podręcznika.

https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych/DhVfWtVqD

 

Technika

Zachęcam do wykonania baranka według poniższej instrukcji. Zamiast waty można wykorzystać płatki kosmetyczne, kuleczki z bibuły lub inne materiały, które posiadamy w domu.

Można zrobić zdjęcie swojej pracy i przesłać na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zdjęcia prac będę zamieszczała na stronie szkoły. Miłej zabawy!!!

 

Szkolny konkurs geograficzny dla chętnych uczniów z klas V-VIII

Informacje o konkursie do pobrania

 

BIOLOGIA 19.03.2020

Proszę wykonać wszystkie ćwiczenia dotyczące mięczaków (zeszyt ćwiczeń str. 59 - 62).
Potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku na stronach 71-76.

 

INFORMATYKA

Proszę zapoznać się z lekcjami informatyki na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5

tydzień 1 - Proszę przeczytać lekcję i w miarę możliwości ściągnąć i zainstalować na swoim komputerze Scratch i przećwiczyć sobie te zadania. Zadań nie wysyłamy do nauczyciela.

w przyszłym tygodniu - tydzień 2 - zapoznać się z zasadami netykiety, założyć własną skrzynkę pocztową (jeśli nie posiadacie) według instrukcji zawartych w lekcji.

W razie pytań piszcie na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam Was serdecznie!

 

PLASTYKA

kl. VI-Kartka wielkanocna

format 10cm/15cm; technika dowolna płaska

 

MATEMATYKA

(poniedziałek 16.03.2020)

podręcznik str. 250 temat "Porównywanie liczb"

zad. 90, 91, 92 (zrobić w zeszycie)

testy powtórzeniowe do zrobienia w internecie na stronie gwo.pl

https://gwo.pl/strony/2893/seo_link:klasa-6-strefa-ucznia-procenty

https://gwo.pl/strony/2130/seo_link:klasa-6-pola-wielokatow

i łamigłówki https://gwo.pl/strony/2444/seo_link:materialy-strefa-ucznia-6sp

(wtorek 17.03.2020)

Proszę wykonać ćwiczenia na stronach internetowych:

https://szaloneliczby.pl/termometr/

https://epodreczniki.pl/a/liczby-ujemne-na-osi-liczbowej/D1HHn7pVf

(środa 18.03.2020)

Lekcje powtórzeniowe z e-podręcznika:

https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/DAGxelA62

https://epodreczniki.pl/a/wysokosc-rownolegloboku/Ds45IFoZb (ćw. 3 do zeszytu)

(piątek 20.03.2020)

Lekcja powtórzeniowa - Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych.

Przeczytaj:

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-i-odejmowanie-ulamkow-zwyklych/

Wykonaj ćwiczenia:

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow/

https://szaloneliczby.pl/skracanie-ulamkow-zwyklych-puzzle/

 

Klasa VI – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka

 

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie klasy VI czytają lekturę obowiązkową pt. „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa.”. Podczas lektury proszę odnaleźć i zaznaczyć fiszkami fragmenty dotyczące głównych bohaterów, a także Aslana i czarownicy.

 

 

Lekcja I

Temat: Przygotowujemy pudełko lekturowe – „W pustyni i w puszczy”.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Zgodnie z przydzielonymi na lekcji zadaniami uczniowie wykonują pomoce, które będą stanowiły materiał powtórzeniowy na temat omawianej lektury. Szczegółowe informacje na temat przydzielonych zadań znajdują się tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/

 

 

 

Lekcja II

 

Temat: Warsztat autora dłuższych form wypowiedzi pisemnej – opowiadanie.

 

Materiałÿ:

 

Instrukcja:

Przypomnij sobie podstawowe informacje o opowiadaniu lub zajrzyj tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/, a następnie napisz opowiadanie, którego bohaterem będzie człowiek, który pod wpływem zdarzeń zmienia swoje postępowanie. W opowiadaniu umieść dialog.

 

 

 

Lekcja III i IV

Temat: Powtórzenie wiadomości o wybranych częściach mowy.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.

2. Przygotować lapbook na podstawie udostępnionych materiałów.

 

 

 

Lekcja V

Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.

 

 

 

 

Lekcja VI i VII

Temat: Rycerze ortografii.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Przepisz tekst dyktanda do zeszytu – uzupełnij luki. W razie potrzeby sprawdź pisownię trudnych wyrazów w słowniku ortograficznym.

 

 

Lekcja VIII i IX

Temat: Utrwalenie wiadomości o ogłoszeniu i zaproszeniu.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Przypomnij sobie podstawowe informacje dotyczącą ogłoszenia i zaproszenia. Sporządź samodzielnie notatkę lub skorzystaj z gotowych materiałów: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/.

2. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania z karty pracy.

 

 

 

Lekcja X i XI

 

Temat: Rycerski tatuś – czytamy fragment książki Małgorzaty Musierowicz.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Przeczytaj tekst w podręczniku (s. 220-222), a następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym ćw.

- 1, 2, 3 s. 222;

-5, 6, 7, 9, 10a s. 223.

 

Pytania, wątpliwości i konsultacje: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/.

W razie potrzeb możliwe jest prowadzenie lekcji

w formie wideokonferencji

(po wcześniejszym ustaleniu terminu ze wszystkimi uczniami danej klasy)

 

TECHNIKA

Zachęcam do wykonania pracy dodatkowej - wyszywanka matematyczna lub kartka wielkanocna.

Przykładowa instrukcja na stronie 

lub kartka wielkanocna

Wykorzystujemy materiały, które mamy w domu.

 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA VI

 

Do 26 marca proszę nauczyć się słówek ze strony 89 w podręczniku: p. 6.1 i 6.2 ( nauczyć się tłumaczyć z języka polskiego na angielski), p. 6.3, 6.4 i 6.5 (z j. angielskiego na polski).

Ćwiczyć wymowę z nagraniem Wordlist Audio 6 (załącznik - kliknij i pobierz tutaj)

lub ze słownikiem:

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/add

(ikonka głośnika UK)

 

Poniedziałek:

Topic: Cooking and eating – słownictwo związane z gotowaniem.

 

Proszę zrobić w zeszycie zadanie 3 str. 81 podr. korzystając ze słowniczka na stronie 89.

Polecenie: Popatrz na ilustracje na stronie 80. Uzupełnij zdania czasownikami z ramki.

 

Środa:

(Temat ten sam) Proszę zrobić zadanie 1, 2 i 3 ze str. 90 w podręczniku, korzystając z listy słówek str. 89.

Polecenia do zadań:

Zad. 1. Uzupełnij zdania rzeczownikami i czasownikami związanymi z gotowaniem.

Zad. 2. Dopasuj słowa do ilustracji

Zad. 3. Uzupełnij zdania słowami z ramki

 

Dla chętnych: Obejrzeć film:

„Na co komu Present Perfect?”

 

Czwartek:

Topic: Czas Present Perfect – wprowadzenie.

Przypomnieć i utrwalić drugą formę (Past Simple) oraz nauczyć się trzeciej formy (Past Participle) czasowników:

 

be, break, buy, come, do, eat, find, get, go, have, leave, lose, meet, see, take. Lista: str. 123 w podr.

 

Uważnie wysłuchać fragmentu lekcji „Język angielski – Present Perfect” (do 4.30 min.) i przygotować (zapisać na kartce) pytania dotyczące czasu Present Perfect, które chcielibyście zadać nauczycielowi, np. dotyczące czegoś co było niezrozumiałe.

 

Język angielski – Present Perfect:

Historia klasa VI

Temat: Powtórzenie wiadomości: Od absolutyzmu do republiki

W ramach powtórzenia wiadomości wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania podsumowujące Dział: Od absolutyzmu do republiki.

Opowiedz pisemnie w zeszycie przedmiotowym na pytania w z 150 strony w podręczniku.

Linki do filmów związanych z działem:

historia USA

rozwój terytorialny Rosji w XVIII wieku

GEOGRAFIA KL. VI

Temat:Lekcja powtórzeniowa.

Proszę w zeszycie ćwiczeń zrobić do tego tematu ćwiczenia .Uczymy się do sprawdzianu z działu” Środowisko przyrodnicze i ludność Europy”.

 

 

 

 

Kategoria: nauka zdalna
Odsłony: 3081