Historia klasa VIII

Temat: Polski październik.

I. Przeczytaj temat w podręczniku (182-187s)

II. Odpowiedz w zeszycie przedmiotowym na poniższe pytania:

1.Dlaczego w czerwcu 1956 roku doszło do strajków w Poznaniu.

2.Opisz okoliczności zdobycia władzy w PRL przez Władysława Gomułkę.

III. W ramach uzupełnienia wiedzy:

Ballada o Janku Wiśniewskim

Quiz- https://natemat.pl/182151,poznanski-czerwiec-56-sprawdz-swoja-wiedze-quiz-cykl-poznan-56


Historia Klasa VIII

Temat : Polska w czasach stalinizmu.

Przeczytaj temat z podręcznika (176 s.)Uzupełnij wiedzę na podstawie poniższego linku

https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja_Polskiej_Rzeczypospolitej_Ludowej

Odpowiedz pisemnie na pytania w zeszycie przedmiotowym:

1.Jakie zmiany w Polsce wprowadzała konstytucja z 1952:

-władze

-system partyjny

-nazwa państwa

-strategiczny sojusz z ZSRS

2.Czy konstytucja PRL była zgodna z zasadami współczesnej demokracji? uzasadnij swoją odpowiedź.


MATEMATYKA KL.VIII

I tydzień

narysowaĆ modele graniastosłupów:

  • prostopadłościanu,sześcianu

  • graniastosłupów prawidłowych: trójkątnego,czworokątnego,sześciokątnego

  • o podstawie trapezu

  • i zaznaczyć charakterystyczne odcinki,podać wzory na Pc i V

  • narysować modele ostrosłupów:

  • prawidłowych:trójkatnego,czworokatnego,sześciokątnego.Czworościanu.

    Zaznaczyć charakterystyczne odcinki i podać wzory na Pp,Pb, Pc i V.

    Uzupełnić te tematy w zeszycie ćwiczeń.

     

    II tydzień

    bryły obrotowe: walec,stożek,kula i zaznaczyć charakterystyczne odcinki,podać wzory na Pc i V.

    Uzupełnić zeszyt ćwiczeń-bryły obrotowe.

Klasa VIII – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka

 

 

 

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie klasy VIII czytają lekturę obowiązkową pt. „Mały Książę”. Podczas lektury proszę odnaleźć i zaznaczyć fiszkami fragmenty dotyczące opisu planety Małego Księcia oraz bohaterów i miejsc, które odwiedził podczas swojej podróży.

 

 

 

 

Lekcja I

 

Temat: Rozwiązujemy przykładowy arkusz egzaminu ósmoklasisty.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.

 

 

 

Lekcja II

Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.

 

 

 

 

Lekcja III

Temat: Warsztat autora dłuższych form wypowiedzi pisemnej – opowiadanie.

 

Instrukcja:

Przypomnij sobie podstawowe informacje o opowiadaniu (duży zeszyt) lub zajrzyj tutaj: https://www.facebook.com/groups/534602533833263/, a następnie napisz opowiadanie, którego bohaterem będzie młody człowiek, który charakteryzuje się w życiu postawą asertywną.

 

 

Lekcja IV i V

 

Temat: Wybrane lektury z podstawy programowej – powtórzenie wiadomości o dramacie.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Zapoznać się z materiałami dotyczącego dramatu (dramatu i komedii). Wydrukować i wkleić lub przepisać do „dużego” zeszytu. Wykonać zadania do tekstu – mały zeszyt.

 

 

 

Lekcja VI i VII

Temat: Co pamiętam o „Syzyfowych pracach”? – sprawdź siebie.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Odpowiedz na 11 pytań umieszczonych na stronie (zapisać odpowiedzi w dużym zeszycie).

2. Wykonaj 3 zadania z aplikacji LearningApps dostępne na podanej stronie i zrób zdjęcia rozwiązań.

 

 

Lekcja VIII i IX

 

Temat: Powtórzenie wiadomości o wybranych częściach mowy.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.

2. Przygotować lapbook na podstawie udostępnionych materiałów.

 

Lekcja X

Temat: Rodzaje i gatunki literackie – utrwalenie wiadomości.

 

Materiały:

 

 

Instrukcja:

1. Korzystając z dostępnych materiałów oraz notatek z lekcji przypomnij sobie kluczowe wiadomości na temat rodzajów i typowych dla nich gatunków literackich.

2. Sprawdź swoją wiedzę korzystając z zdania online

 

 

Lekcja XI

Temat: Co potrafię, a nad czym muszę jeszcze popracować?.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Uczniowie samodzielnie wypełniają arkusz samooceny stopnia przygotowania do egzaminu ósmoklasisty.

 

 

 

 

 

 

Pytania, wątpliwości i konsultacje: https://www.facebook.com/groups/534602533833263/.

W razie potrzeb możliwe jest prowadzenie lekcji

w formie wideokonferencji

(po wcześniejszym ustaleniu terminu ze wszystkimi uczniami danej klasy)